Vier je zomer op het Grotekerkplein!

Het Grotekerkplein in Rotterdam is dit jaar opnieuw dé plek waar je heerlijk je zomer kunt doorbrengen. Na het succes van vorig jaar strijkt het Flying Grass Carpet, ‘s werelds grootste reizende kunstwerk, wederom neer op het plein. Bovendien start op 22 mei een gloednieuwe reeks activiteiten van Stadspodium Rotterdam met dans, muziek en ontspanning. De programmering op het Grotekerkplein loopt tot begin oktober en is gratis toegankelijk.

Flying Grass Carpet keert terug

Deze zomer kunnen bezoekers opnieuw languit relaxen of picknicken op het Flying Grass Carpet: een uniek kunstpark in de vorm van een gigantisch Perzisch tapijt. Daarnaast keren de picknickbanken terug en is pop-up terras De Swarte Leeuw is weer geopend voor een hapje en drankje. Met de bomvolle programmering is het plein meer dan ooit een ontmoetingsplek voor bezoekers van alle leeftijden.

Wat je kunt verwachten aan activiteiten:

Danssalons

Zondag 22 mei trapt Stadspodium Rotterdam af met een nieuwe serie Danssalons. Elke zondag tot begin oktober komt er een andere stijl aan bod: van salsa tot lindy hop, van ballroom tot folklore. Vanaf 14.00 uur geven dansprofessionals korte gratis optredens en workshops. Daarna kunnen dansliefhebbers tot 17.00 uur vrij dansen op het plein onder begeleiding van live muziek. De Danssalons worden georganiseerd in samenwerking met verschillende Rotterdamse dansscholen.

Kids Kick It

Op woensdagmiddag is het Grotekerkplein voor de kinderen. Kids Kick It organiseert de hele schoolvakantie lang middagen vol sport, theater, dans en knutselen voor kinderen van verschillende leeftijden (3 t/m 16 jaar). Uiteraard zijn ouders, opa’s, oma’s en begeleiders ook welkom!

Alledaags verpozen

Naast de Danssalons en speciale kids-activiteiten is er een gratis minibieb, hinkelbaan, zandbak en zelfs – bij warm weer – opblaasbare zwembadjes. Nieuw dit jaar is de programmering ‘Actie 55+’, bedoeld om ontmoetingen tussen Rotterdammers van jong tot oud aan te moedigen, met onder meer workshops hiphop, linedance en kickboxen. Bovendien is Granny’s Finest weer van de partij om alle Rotterdammers de kneepjes van het ‘breivak’ te leren.

Wanneer:         Vanaf 22 mei tot en met 2 oktober
Waar:               Grotekerkplein Rotterdam (bij de Laurenskerk)
Toegang:         Gratis

De dagelijkse programmering verschijnt zo snel mogelijk op www.stadspodium-rotterdam.nl