#SMWRdam: Op het snijvlak van technologie en communicatie

Social Media Week Rotterdam, 15 t/m 17 november 2016 in LantarenVenster

Onze maatschappij is op een punt beland waar de mens de snelheid waarmee de technologie zich ontwikkelt bijna niet meer kan bijbenen. Laat staan dat bedrijven en organisaties in staat zijn op tijd op deze ontwikkelingen aan te haken. Toch zijn er genoeg partijen die het wel lukt succesvol op dit snijvlak van technologie, communicatie en cultuur te opereren. Tijdens Social Media Week Rotterdam (#SMWRdam) kunnen bezoekers horen van toonaangevende sprekers hoe zij succesvol communicatie, social media en technologische innovatie met elkaar verbinden. Al worden deze week ook de failures zeker niet geschuwd.

“Het overkoepelende thema dit jaar is ‘The Invisible Hand: Hidden forces of technology’. Het staat voor de onmerkbare en onderschatte technologische processen die onze dagelijkse beslissingen beïnvloeden. De alsmaar veranderende technologie maakt ons efficiënter en dynamischer. Het is daarom des te belangrijker om de huidige en toekomstige mogelijkheden ervan te begrijpen, om er vervolgens je voordeel mee te kunnen doen.”
Maarten Reijgersberg, oprichter #SMWRdam.

Programma en line-up

In willekeurige volgorde spreken op dinsdag 15 tot en met donderdag 17 november 2016 onder andere Thomas van Schaik, Manager Marketing & Commerce bij NOC*NSF, Nancy Groves, Social Media Team Leader bij de Verenigde Naties, Steven Mehringer, Head of Communications bij de NAVO, Karlijn Vogel-Meijer, Manager Social Media bij KLM, Karlijn Krol, Consultant Social Business bij PostNL, Jeroen Koopman, Creative Producer bij NewBeTV, Kirsten Steenvoort, Brandmanager bij VIVA, Birgit Zuurveld, Community Manager bij Renault, Thomas Smagge, helft van het YouTube-duo Stellig en Noah Zeeuw, YouTuber en Creative Lead bij Onlane en Ponkers.

Naast het inhoudelijk programma, verdeeld over twee zalen, biedt #SMWRdam ook heel praktische sessies. Tijdens de ‘Expert Sessions’ presenteren verschillende bedrijven kort en bondig hun belangrijkste tips & tricks. En meer nog dan in voorgaande edities is er ruim aandacht voor netwerken. Ook kunnen bezoekers alle dagen vragen stellen aan de experts van onder andere OBI4wan, Komfo en Social Seeder. Verschillende side-events zorgen ervoor dat elke deelnemer met nieuwe inspiratie én nieuwe contacten en kansen vertrekt.
Op de website en via social media worden elke week nieuwe sprekers bekendgemaakt.

Tickets

Vanaf vandaag zijn de driedaagse VSP-passen (€599) een week lang met 50% korting online verkrijgbaar (gedurende Social Media Week London/Mumbai/Miami/São Paolo). Zodra de line-up compleet is en de dagindeling bekendgemaakt kan worden, zijn ook de dagpassen (€249) beschikbaar.

Hou de website en socialmediakanalen van #SMWRdam in de gaten.

_______________________________________________________________________________________

Over Social Media Week

De internationale Social Media Week wordt vier keer per jaar georganiseerd en vindt dan gelijktijdig plaats in verschillende wereldsteden op verschillende continenten. In november is het de beurt aan Rotterdam, samen met Chicago en Santiago. Tijdens de events delen nationale en internationale sprekers de beste ideeën, innovaties en inzichten over hoe social media en technologie het bedrijfsleven, de maatschappij en cultuur wereldwijd veranderen.

#SMWRdam, onderdeel van de internationale Social Media Week, werd in 2014 opgericht door Maarten Reijgersberg, eigenaar van socialmediabureau RauwCC. Sinds 2015 trekken RauwCC en BRAND – The Urban Agency samen op voor dit evenement. Meer informatie over #SMWRdam: http://socialmediaweek.org/rotterdam/

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en persaccreditatie. Neem contact op met BRAND – The Urban Agency:
Anke van de Vliet via anke@brandurbanagency.com of 010-4333500