Finalisten Rotterdamse Startersprijs 2016 bekend

Rotterdam, 3 mei 2015 – De finalisten voor de Rotterdamse Startersprijs zijn vandaag bekend gemaakt. De startende ondernemers die het in de finale tegen elkaar op zullen nemen zijn: Rememberme.nl, The Collectors, Tinybots en Shogolo.  Deze vier finalisten ontvingen de meeste stemmen tijdens de stemronde. De aandacht voor de genomineerden was overweldigend groot; meer dan 7800 keer werd er gestemd.

De startende ondernemers winnen met de Rotterdamse Startersprijs, naast de titel, een jaar lang gratis kantoor in het Groot Handelsgebouw. Een interessante prijs voor een starter. Eerder werden er uit alle inzendingen zes genomineerden door de jury geselecteerd voor deze prijs. Deze 6 streden op Facebook om de meeste stemmen. De vier met de meeste stemmen verdienden een plek in de finale.

Pitchen voor de jury

Vanaf nu zullen de finalisten op eigen kracht moeten strijden om de prijs. Tijdens een pitch voor de jury zullen de juryleden beoordelen welke startende ondernemer de meest veelbelovende ondernemer is winnaar wordt van de prijs. De jury bestaat uit Marius Meurs, Oscar van Veen en Jolique Möller. Op 12 mei kiest de jury een winnaar tijdens een feestelijke finale en prijsuitreiking in het Kriterion in het Groot Handelsgebouw.

Over de Rotterdamse Startersprijs

De winnaar van de Rotterdamse Startersprijs wint, naast de prestigieuze titel en veel publiciteit, een flinke ‘kickstart’ voor de onderneming: een jaar lang gratis een compleet kantoor in het Groot Handelsgebouw in Rotterdam (t.w.v. €15.000,-), coaching van enkele experts en introductie bij een aantal grote zakelijke netwerken. Rotterdamse ondernemers die maximaal twee jaar zijn ingeschreven bij de KVK en een ijzersterk bedrijfsplan hebben, konden zich hiervoor aanmelden. De jury, bestaande uit Marius Meurs (directeur Groot Handelsgebouw), Jolique Möller (winnaar 2015 en eigenaar ilovefashionbloggers) en Oscar van Veen (managing partner Mangrove), beslissen uiteindelijk over de winnaar.

Meer informatie op www.rotterdamsestartersprijs.nl, facebook en twitter.

#startersprijs010